.:| هنر، معماری و مرمت  ابنیه تاریخی |:.

.:| هنر، معماری و مرمت ابنیه تاریخی |:.

Eskan ara Ltd. co (M.D)-------------- Art, Architecture & Historic Building Reparation
.:| هنر، معماری و مرمت  ابنیه تاریخی |:.

.:| هنر، معماری و مرمت ابنیه تاریخی |:.

Eskan ara Ltd. co (M.D)-------------- Art, Architecture & Historic Building Reparation

مقاله: پروتکل های ارتباطی در ساختمان هوشمند (Smart Building)


حسین فهیمیان (کارشناس ارشد معماری کامپیوتر)
فاطمه شرقی (کارشناس ارشد برنامه نویسی کامپیوتر)


چکیده:

خانه هوشمند مجموعه ای از تکنولوژی ها و سرویس ها در شبکه ای خانگی برای بهبود کیفیت زندگی است .که در سال های اخیر بسیار گسترش یافته و به جزء جدایی ناپذیر تمامی ساختمان های مسکونی وغیر مسکونی تبدیل شده است. تکنولوژی که چه از نظر بهبود کیفیت زندگی و چه از نظر صرفه جویی درمصرف انرژی بسیار سودمند است. بطوریکه صورت حساب های مصرف انرژی در این نوع خانه ها می تواند به میزان یک سوم یک خانه معمولی باشد. این به علت سیستم هایی همچون Z-Wave و Zig Bee است که باعث کارکرد کمتر وسایل خانه می شوند، این وسایل در حالت خواب (sleep) قرار می گیرند و با فرمان ها بیدار (Wake up) می شوند. از کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
خاموش شدن روشنایی اتاق ها به طور اتوماتیک، تنظیم نمودن دمای اتاق، در مورد نگهداری از افراد معلول و سالمند، خدماتی همچون زمان هشدار مصرف داروها و تماس با بیمارستان در صورتی که داروها بیشتر مصرف شوند یا قطع شوند، برای افراد دچار فراموشی بستن شیر آب در صورت پر شدن وان یا سینک و یا خاموش کردن اجاق گاز در صورت سر رفتن غذا یا سوختن وجود دارد. کنترل از راه دور خانه برای نگهداری از کودکان یا افراد سالمند تنها در خانه از دیگر کاربردهای آن می باشد. شبکه خانه هوشمند شامل زیر سیستم های ناهمگون است که نیازمند برقراری ارتباط و تبادل داده با یکدیگرند تا بتوانند با هم همکاری داشته باشند و وظایف مشترک را به درستی اجرا نمایند .در این رابطه موضوع اصلی، برقراری ارتباط بین سیستم ها و همچنین همکاری و انجام وظایف مشترک است. لذا وجود یک پروتکل بهبودیافته مناسب برای برقرای ارتباط ضروری می باشد که در این مقاله به بررسی آن پرداخته شده است.

 

 

 این مقاله به فرمت PDF و دارای 7 صفحه بوده و قابل خریداری است. شما می توانید با پرداخت 15,000 ریال و به وسیله یکی از روش های زیر اقدام نموده و آن را ظرف حداکثر 5 ساعت در ایمیل و واتساپ خود دریافت نمایید:

1- مبلغ را به کارت شماره 6037997475227782 نزد بانک ملی واریز کرده و رسید پرداخت را از طریق واتساپ به شماره 09303628919 ارسال نمایید.
2- مبلغ را به کارت شماره 6037997475227782 نزد بانک ملی واریز کرده و رسید پرداخت را از طریق ایمیل memarjoon@gmail.com ارسال نمایید.


توجه: شماره موبایل و آدرس ایمیل خود را نیز جهت دریافت فایل با رسید پرداخت ارسال کنید.




 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد