.:| هنر، معماری و مرمت  ابنیه تاریخی |:.

.:| هنر، معماری و مرمت ابنیه تاریخی |:.

Eskan ara Ltd. co (M.D)-------------- Art, Architecture & Historic Building Reparation
.:| هنر، معماری و مرمت  ابنیه تاریخی |:.

.:| هنر، معماری و مرمت ابنیه تاریخی |:.

Eskan ara Ltd. co (M.D)-------------- Art, Architecture & Historic Building Reparation

مقاله: بررسی اثر افزودن نانولوله کربنی و SBS بر مقاومت و سختی قیر


یزدان شیخ محمدی (کارشناسی ارشد مهندسی عمران راه و ترابری)
محسن زاهدی (هیئت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه رازی)
محمد نوروزی (هیئت علمی پژوهشگاه صنعت نفت)


چکیده:

قیر نیز مانند هر ماده دیگر، محدودیتهای خاص خود را دارد و تحت بارهای وارده و شرایط جوی تغییر شکل یافته و تخریب میگردد. به همین دلیل استفاده از اصلاح کنندهها برای رفع محدودیتهای آن رواج داشته و نانو مواد و پلیمرها از جمله اصلاح کنندههای مورد استفاده بوده است. استایرن بوتادین استایرن (SBS) و نانولولههای کربنی (CNT) از اصلاح کنندههایی است که اثر هریک بر روی قیر بررسی شده است و در تحقیقات گذشته اثر هرکدام از این دو ماده بر روی قیر به تنهایی بررسی شده است. در این پژوهش اثر افزودن همزمان این دو ماده بر روی مقاومت و سختی قیر بررسی شده و از آزمایشهای قدیمیتر تحت استانداردهای ASTM و AASHTO و همچنین آزمایشات Superpave استفاده شده است. در این راستا آزمایشهای درجه نفوذ، سختی قیر و رئومتر برش دینامیکی (DSR) بر روی قیرهای اصلاح شده با این دو ماده صورت گرفت که مشخص شد این دو ماده اثر مثبتی در بهبود درجه نفوذ، سختی قیر و مقاومت در برابر تغییر شکل دائمی و شیار شدگی داشته اند. در مقابل بر مقاومت در برابر خستگی و ترکهای ناشی از خستگی اثر مطلوبی نداشته اند.

 

 

 این مقاله به فرمت PDF و دارای 16 صفحه بوده و قابل خریداری است. شما می توانید با پرداخت 15,000 ریال و به وسیله یکی از روش های زیر اقدام نموده و آن را ظرف حداکثر 5 ساعت در ایمیل و واتساپ خود دریافت نمایید:

1- مبلغ را به کارت شماره 6037997475227782 نزد بانک ملی واریز کرده و رسید پرداخت را از طریق واتساپ به شماره 09303628919 ارسال نمایید.
2- مبلغ را به کارت شماره 6037997475227782 نزد بانک ملی واریز کرده و رسید پرداخت را از طریق ایمیل memarjoon@gmail.com ارسال نمایید.


توجه: شماره موبایل و آدرس ایمیل خود را نیز جهت دریافت فایل با رسید پرداخت ارسال کنید.




 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد