.:| هنر، معماری و مرمت  ابنیه تاریخی |:.

.:| هنر، معماری و مرمت ابنیه تاریخی |:.

Eskan ara Ltd. co (M.D)-------------- Art, Architecture & Historic Building Reparation
.:| هنر، معماری و مرمت  ابنیه تاریخی |:.

.:| هنر، معماری و مرمت ابنیه تاریخی |:.

Eskan ara Ltd. co (M.D)-------------- Art, Architecture & Historic Building Reparation

مقاله: اثر نانو دی اکسید تیتانیوم (TIo2) بر دوام بتن


محمد حیدری (دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران، گرایش مهندسی و مدیریت ساخت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد)
محمد علی دشتی رحمت آبادی (دکتری عمران، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد)


چکیده:

از آنجایی که سازه های بتنی در ارتباط مستقیم با شرایط جوی و عوامل مخرب محیطی هستند، موضوعات مرتبط با عمرمفید و دوام آن ها همواره مورد توجه محققین بوده است. یکی از موضوعاتی که بیشترین اثر تخریبی را بر سازه های بتنی در محیط های سرد و مرطوب داشته است، چرخه های متوالی یخبندان و ذوب می باشد. هدف از انجام این تحقیق، بررسی اثر چرخه های یخبندان و ذوب بر دوام بتن حاوی ذرات نانو دی اکسید تیتانیوم (2Tio) بوده است. نانو دی اکسید تیتانیوم یا تایتانیا پودر سفید رنگی می باشد که در صنعت به عنوان رنگدانه سفید استفاده می شود و در سه فاز کریستالی آناتاز، روتایل، بروکیت موجود می باشد که فاز آناتاز آن دارای خاصیت فوتوکاتالیتیک است و می تواند نور فرابنفش را جذب کند. اثرات شرایط یخبندان را می توان از سنجش افت مقاومت فشاری، همچنین تغییرطول، وزن نمونه های بتنی بررسی نمود. برای این منظور نمونه های بتنی با نسبت آب به سیمان ثابت (w/c) و برابر 0.53 و چهار طرح اختلاط که در آن نانو ذرات (Tio2) با نسبت های 5، 3، 2، 0 درصد جایگزین وزنی مواد سیمانی شدند. بدین ترتیب چهار طرح اختلاط در قالب 40 عدد نمونه بتنی ساخته شد. نمونه ها مطابق با استاندارد ASTM-C666-B تحت آزمایش یخبندان و ذوب قرار گرفتند. برای مقایسه طرح های اختلاط در برابر یخبندان، تغییرات وزن، طول، مقاومت فشاری نمونه ها قبل و بعد از قرارگیری در شرایط یخبندان مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق نشان داده شد، افزودن ذرات نانو دی اکسید تیتانیوم (2Tio) به بتن در ابتدا سن 28 روزگی افت مقاومت فشاری را در پی داشته اما افزودن این ذرات به بتن سبب افزایش و بهبود دوام بتن در برابر پدیده ی یخبندان و ذوب به میزان قابل توجهی می شود.

 

 

 این مقاله به فرمت PDF و دارای 10 صفحه بوده و قابل خریداری است. شما می توانید با پرداخت 15,000 ریال و به وسیله یکی از روش های زیر اقدام نموده و آن را ظرف حداکثر 5 ساعت در ایمیل و واتساپ خود دریافت نمایید:

1- مبلغ را به کارت شماره 6037997475227782 نزد بانک ملی واریز کرده و رسید پرداخت را از طریق واتساپ به شماره 09303628919 ارسال نمایید.
2- مبلغ را به کارت شماره 6037997475227782 نزد بانک ملی واریز کرده و رسید پرداخت را از طریق ایمیل memarjoon@gmail.com ارسال نمایید.


توجه: شماره موبایل و آدرس ایمیل خود را نیز جهت دریافت فایل با رسید پرداخت ارسال کنید.




 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد