.:| هنر، معماری و مرمت  ابنیه تاریخی |:.

.:| هنر، معماری و مرمت ابنیه تاریخی |:.

Eskan ara Ltd. co (M.D)-------------- Art, Architecture & Historic Building Reparation
.:| هنر، معماری و مرمت  ابنیه تاریخی |:.

.:| هنر، معماری و مرمت ابنیه تاریخی |:.

Eskan ara Ltd. co (M.D)-------------- Art, Architecture & Historic Building Reparation

مقاله: ساماندهی و مدیریت ترافیک شهری


حامد پاسبان رضوی خراسانی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس)


چکیده:

اثرات و نقش مهم حمل و نقل و ترافیک در شئون مختلف فردی و اجتماعی مردم شهرها امری واضح و انکارناپذیر است. مشکلات ناشی از نارسائیها و کمبودهای موجود در مجموعه امکانات و تشکیلات حمل و نقل اکثر شهرهای کشور درحال حاضر نیز امریست که بصورت مشهود، نظیر تراکم سنگین ترافیکی، تصادفات و اثرات مخرب زیست محیطی، و یا بصورت غیرمشهود، نظیر اثرات سوءاقتصادی اجتماعی-فرهنگی وجود دارد. متأسفانه سهم عمدهای از این دشواریها که در قالب مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری جلوه میکند ناشی از سایر عوامل و تشکیلاتی است که به نحوی در سیستم حمل و نقل ترافیک موثرند. به عنوان مثال عدم رعایت مقررات رانندگی و ترافیکی از طرف رانندگان، عابرین پیاده و یا عدم اعمال دقیق و مستمر مقررات ناشی از ضعف دستگاههای ذیربط، عدم هماهنگی برنامه های کلان با یکدیگر و یا کاربریهای بی برنامه و افسارگسیخته زمینهای شهری اموری هستند که عمدتاً ریشه در مسائل فرهنگی اجتماعی و اقتصادی دارند ولی اثرات فاحشی در سیستم حمل و نقل و ترافیک شهری داشته و این اثرات آنها بصور گوناگونی نظیر تصادفات، تراکم، کندی حرکت و بی نظمی ترافیکی جلوه می نماید.
با توجه به موارد فوق و حساسیت و پیچیدگی سیستم حمل و نقل شهری و اثرات متقابل این سیستم با سایر عوامل شهری لزوم یک برنامه ریزی جامع متکی به روشهای علمی و مناسب و در عین حال دینامیک در بخش حمل و نقل و ترافیک را ایجاب می نماید.

 

 

 این مقاله به فرمت PDF و دارای 17 صفحه بوده و قابل خریداری است. شما می توانید با پرداخت 15,000 ریال و به وسیله یکی از روش های زیر اقدام نموده و آن را ظرف حداکثر 5 ساعت در ایمیل و واتساپ خود دریافت نمایید:

1- مبلغ را به کارت شماره 6037997475227782 نزد بانک ملی واریز کرده و رسید پرداخت را از طریق واتساپ به شماره 09303628919 ارسال نمایید.
2- مبلغ را به کارت شماره 6037997475227782 نزد بانک ملی واریز کرده و رسید پرداخت را از طریق ایمیل memarjoon@gmail.com ارسال نمایید.


توجه: شماره موبایل و آدرس ایمیل خود را نیز جهت دریافت فایل با رسید پرداخت ارسال کنید.




 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد