.:| هنر، معماری و مرمت  ابنیه تاریخی |:.

.:| هنر، معماری و مرمت ابنیه تاریخی |:.

Eskan ara Ltd. co (M.D)-------------- Art, Architecture & Historic Building Reparation
.:| هنر، معماری و مرمت  ابنیه تاریخی |:.

.:| هنر، معماری و مرمت ابنیه تاریخی |:.

Eskan ara Ltd. co (M.D)-------------- Art, Architecture & Historic Building Reparation

مقاله: تخریب میراث تاریخی یک شهر، تخریب هویت ساکنین شهر


آزاده اسماعیل نیا (دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی معماری دانشگاه آزاد واحد بابل)


چکیده:

تخریب میراث یک شهر تخریب هویت و اصالت یک شهر است میراث تاریخی یک شهر نباشد دیگر چه چیزی می ماند برای فخر ساکنین. از دیرباز اب و هوا و شرایط محیطی یک منطقه معماری بومی و بناهای تاریخی و آداب و رسوم و فرهنگ را تحت الشعاع قرار می داد و سبب منحصر به فرد بودن بناهای تاریخی منطقه می شد که اکنون میراث به جای مانده از گذشتگان و تاریخ است که وظیفه ی حفظ و نگهداری آن برای آیندگان به عنوان ره آوردی از گذشتگان بر عهده ما باشد و حال آنکه در بسیاری از شهر ها و منطقه ها این آثار ارزشمند خواه به طور طبیعی خواه با دخالت انسان به دلیل عدم توجه و رسیدگی رو به نابودی و تخریب است و این خود نشان دهنده هویت مردم ان شهر و دیار می باشد و رفته رفته آثار خود بیگانگی و بی هویتی و فراموشی و بی تعلقی در مردم هویدا می شود و مردم هر روزه دل سرد تر و نا امید تر می شوند. حال آنکه از منظر علوم اجتماعی عوامل زیادی باعث از بین رفتن اصالت انسان ها و خود بیگانگی می شود که در این بین تاریخ و معماری نمونه ای قابل لمس از ان است.
در این نوشتار به روش توصیفی با ارائه نمونه موردی شهرستان بابل سعی داریم میراث تخریب شده در این شهر و آثار و تبعات نابودی آن ها را بر شماریم و بررسی کنیم.
 

 

 این مقاله به فرمت PDF و دارای 9 صفحه بوده و قابل خریداری است. شما می توانید با پرداخت 15,000 ریال و به وسیله یکی از روش های زیر اقدام نموده و آن را ظرف حداکثر 5 ساعت در ایمیل و واتساپ خود دریافت نمایید:

1- مبلغ را به کارت شماره 6037997475227782 نزد بانک ملی واریز کرده و رسید پرداخت را از طریق واتساپ به شماره 09303628919 ارسال نمایید.
2- مبلغ را به کارت شماره 6037997475227782 نزد بانک ملی واریز کرده و رسید پرداخت را از طریق ایمیل memarjoon@gmail.com ارسال نمایید.


توجه: شماره موبایل و آدرس ایمیل خود را نیز جهت دریافت فایل با رسید پرداخت ارسال کنید.




 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد