.:| هنر، معماری و مرمت  ابنیه تاریخی |:.

.:| هنر، معماری و مرمت ابنیه تاریخی |:.

Eskan ara Ltd. co (M.D)-------------- Art, Architecture & Historic Building Reparation
.:| هنر، معماری و مرمت  ابنیه تاریخی |:.

.:| هنر، معماری و مرمت ابنیه تاریخی |:.

Eskan ara Ltd. co (M.D)-------------- Art, Architecture & Historic Building Reparation

مقاله: سازه های ال اس اف (سازه هوشمند)


مه لقا پژوم (دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان)
صادق فلاح فرد (دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان)
صابر نوروزی فر (دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان)
جعفر یوسف پور (استادیار، دانشکده معماری ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان)


چکیده:

سیستم ساخت سازه های فولادی سبک (LSF) یکی از مناسب ترین سیستم های ساختمانی است که امروزه درجهان مورد استفاده قرارمی گیرد.استفاده از این سیستم به دلیل کیفیت مناسب ساخت و سرعت بالا و مقاومت مناسب دربرابر زلزله از دهه 1950 میلادی در کشور های کانادا، امریکا، ژاپن و... گسترش یافته است. در ایران نیز این سیستم ساختمانی دارای تائیدیه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن بوده و از دهه 1380 شمسی بعنوان یکی از تکنولوژی های نوین ساختمان در کشور بطور رسمی معرفی شده است.اصلی ترین عامل در سازه های فولادی سبک، مقاطع فولادی جدار نازک (LSF) می باشد. بدلیل خصوصیات مقاطع مورد استفاده در این سیستم همچون نورد سرد فولاد و عدم وجود تنش های پسمانددر مقاطع، امکان ایجاد مقاطع با اشکال متنوع و بامقاومت و سختی بالا، دقت و سرعت در اجراو نصب سازه در مقایسه با ساختمان های سنتی و همچنین هزینه بهینه و کمتر و جلوگیری از پرت و هدر رفت مصالح و منابع که معمولاًدر ساخت وساز های سنتی وجود دارد استفاده از این روش ساخت را می توان بعنوان یک روش صنعتی جایگزین درپروژ ه های ساختمانی و همچنین انبوه سازی مسکن مورد توجه قرارداد . در مجموع می توان گفت، استفاده از این سازه از هر لحاظ مناسب و درجهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار شهری است. روش این تحقیق به صورت توصیفی تحلیلی است.
 

 

 این مقاله به فرمت PDF و دارای 20 صفحه بوده و قابل خریداری است. شما می توانید با پرداخت 15,000 ریال و به وسیله یکی از روش های زیر اقدام نموده و آن را ظرف حداکثر 5 ساعت در ایمیل و واتساپ خود دریافت نمایید:

1- مبلغ را به کارت شماره 6037997475227782 نزد بانک ملی واریز کرده و رسید پرداخت را از طریق واتساپ به شماره 09303628919 ارسال نمایید.
2- مبلغ را به کارت شماره 6037997475227782 نزد بانک ملی واریز کرده و رسید پرداخت را از طریق ایمیل memarjoon@gmail.com ارسال نمایید.


توجه: شماره موبایل و آدرس ایمیل خود را نیز جهت دریافت فایل با رسید پرداخت ارسال کنید.




 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد